Napisane przez dnia 03-10-2013 w Różne | Brak komentarzy

Elementy prawidłowego odżywiania.

Pokarm dla człowieka jest czymś, bez czego nie może się obejść. Porównanie go do paliwa w samochodzie to zbyt mało gdyż człowiek potrzebuje nie tylko energii, ale również wielu innych składników, bez których organizm nie funkcjonowałby prawidłowo. Nawet bez ustalenia specjalistycznej diety musimy pamiętać o spożywaniu wielu rodzajów produktów, jeśli chcemy utrzymać zdrowie. Składniki odżywcze dzielą się na grupy a każda z nich odpowiada za inne procesy naszego ciała.



Weźmy na początku białko, które…

Weźmy na początku białko, które uważane jest za podstawowy składnik każdej diety. Służy on do utrzymania i budowania tkanki mięśniowej oraz do spalania tkanki tłuszczowej. Diety składające się z samego białka są bardzo popularne wśród odchudzających się kobiet. Kolejne składniki odżywcze, czyli węglowodany, które możemy porównać do paliwa, dają nam energię na cały dzień. Poza tym utrzymują mięśnie pełne i twarde magazynując się w ich włóknach.

zużycie paliwa

Foto: pixabay.com

Kolejne równie ważne tłuszcze działają podobnie jak…

Kolejne równie ważne tłuszcze działają podobnie jak węglowodany jednak należy wspomnieć, że bez nich osoby chcące przybrać na masie mięśniowej nie mogłyby robić postępów gdyż od nich zależy silny anabolizm. Ostatnie składniki odżywcze to witaminy i minerały regulujące wiele procesów w naszym ciele. Najlepiej przyjmować je pod postacią warzyw i owoców, ale formy tabletek i innych suplementów również będą bardzo dobre. Wszystkie opisane przeze mnie składniki odżywcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania oraz zapobiegania chorobom czy utrzymaniu młodego wyglądu przez długie lata.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>